zondag 24 januari 2010

Les 5, Project

Project

Uitleg
Bij deze les is het de bedoeling dat de leerlingen in twee tallen aan de slag gaan. Ze kiezen een van de personages uit de film, deze gaan ze uitdiepen. Ze gaan kijken hoe de personage zich beweegt en wat de karaktertrekken zijn. Als de kinderen dit hebben gedaan gaan ze kijken hoe de dieren in het echt leven. Dit ter vergelijking.
Ze kunnen dit afronden door een verslag of een muurkrant. U kunt er dan zelf nog voor kiezen om een presentatie te laten geven.

Voorbereiding
Om het onderzoek te doen heeft u alleen beschikking tot de computers nodig en toegang tot de bibliotheek. Hier kunnen de kinderen zelf aan de slag op de computer en in de boeken.

Organisatie
De opdracht kan klassikaal uitgelegd worden, daarna kunnen de kinderen zelf aan de slag. U kunt er ook voor kiezen dat de kinderen met dit project aan de slag gaan, wanneer ze al het andere werk af hebben.

Lesopbouw

Inleiding
Het vertellen van de opdracht. Dat de kinderen een personage uit de film gaan uitdiepen in tweetallen.

Kern
Hierbij gaan de kinderen zelf aan de slag met het onderzoek. Voor tips kunnen ze terecht bij de leerkracht.

Slot
U kunt dit project op meerdere manieren afsluiten. Door een presentatie te laten geven. U kunt ook een kijk middag houden voor ouders, zo kunnen de ouders zien waar de kinderen mee bezig zijn geweest.

Voorkennis
De kinderen kennen de personages uit de film.

Leerdoel
- Aan het eind van de les kunnen de kinderen een verschil beschrijven tussen een personage uit de film en het dier in het echt.
- Aan het eind van de les kunnen de kinderen gericht informatie opzoeken en dit verwerken in een verslag of muurkrant.

Tijdsindicatie activiteiten
Voor dit project heeft u ruim de tijd voor nodig. U kunt er ook voor kiezen om het te spreiden over meerdere dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten