donderdag 11 februari 2010

Susanne Knetsch

Met de film opdracht van Kunstzinnige Oriëntatie heb ik verschillende dingen geleerd. Zo ben ik er achter gekomen dat elke film een achterliggende boodschap heeft en niet alleen voor de lol is gemaakt. Ook heb ik nu ideeën hoe ik films zou kunnen gebruiken in de klas. Je zou hem bijvoorbeeld helemaal kunnen uitdiepen met de kinderen, maar je zou ook alleen fragmenten kunnen gebruiken.
De volgende keer zou ik deze opdracht graag in de stage willen uitvoeren. Je loopt dan tegen veel meer dingen aan die fout gaan in de praktijk. Nu hebben we het gemaakt, maar of het een overlopend geheel is, zou nog moeten blijken.
Nog een kleine tip, maak de opdracht duidelijker. Het is een grote en onduidelijke opdracht, waardoor motivatie vaak zoek raakt.

2 opmerkingen:

  1. De opdracht duidelijker maken? Bedoel je samenvatten tot korte punten? Is het je ook nog niet duidelijk NA de opdracht als je het leest? En wat dan niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee!

    Het ziet er goed uit. De zachte kleuren en de labels zorgen voor een rustige uitstraling.

    Het leuke aan de lessen vind ik dat jullie de werkelijkheid koppelen en de kinderen zelf laat ervaren. De kinderen zullen er veel van leren!

    Liefs,
    Evanne

    BeantwoordenVerwijderen